Zelf de regie pakken

Nieuwsbrief Zelf de regie pakken

Zelf de regie pakken
Het klinkt zo makkelijk. Toch is de praktijk weerbarstig en is het in een wereld vol meningen, kansen en verwachtingen lastig om trouw te blijven aan jezelf en te leven en werken vanuit wat jij echt belangrijk vindt. Het voelt al gauw egoistisch, alsof je alleen maar aan jezelf denkt. Het leven is toch geven en nemen? Eens! Sterker nog, we kunnen het helemaal niet alleen en hebben elkaar keihard nodig om zelf tot bloei te kunnen komen. Maar… de eerste stap daar naartoe, zet je toch echt helemaal zelf. Hoe dan? Daar gaat het over in deze nieuwsbrief met:

  • Regie nemen: goed voor jezelf en de ander;
  • Scene uit mijn boek ‘Ligt het aan mij, of hoe zit het?’ waarin Hugo beseft dat hij de regie over zijn leven nu echt moet pakken;
  • Strip ‘Pak zelf de regie’ over omgaan met keuzestress;
  • Blog ‘Stop, hou op!’ over hoe je door te begrenzen ook de regie kan (terug)pakken;
  • Fragment uit mijn gesprek in de Podcast of Hope over hoe ook met social media de regie te pakken.

Veel lees- en luisterplezier!

Groet, Eiline

Vorig bericht
Mentale gezondheid doen we vooral samen